Van het ene naar het andere strand - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Van het ene naar het andere strand - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Van het ene naar het andere strand

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

08 Mei 2019 | Australië, Mission Beach

De laatste update dateert alweer van 4 mei; de dag nadat we Whitehaven Beach bezocht hebben. Zaterdag 4 mei hadden we nog een dagje in Airlie beach en dat hebben we goed besteed (tenminste vinden wij :)). Eerst hebben we lekker buiten de deur bij onze favoriete zaak The Coffee Club ontbeten. Alleen daarom zouden we al willen emigreren.... daarna hebben we wat rondgereden in het Conway National Park en nog wat mooie uitzichtpunten over de Whitsundays bezocht. Natuurlijk de middag afgesloten op de camping bij het gigantische glijbanen waterpark. Glijbaan op, glijbaan af x1000 dat snappen jullie. De kleine meid kreeg er geen genoeg van!

Zondag hadden we dan weer een rijdag naar de volgende stad: Townsville. Hele lange uitgestrekte wegen met alleen maar sugar cane (suikerriet). Niet echt een interessant stuk dit maar ja je moet er doorheen wil je verder komen. In Townsville heb je een mooie lookout over de stad: castle hill. Irene heeft hem al 2x te voet beklommen en nu hadden we een mooi excuus om heel decadent met de camper gewoon omhoog te rijden. Ook wel eens lekker! Je hebt echt 360° view over de stad dus heel gaaf.

Vlakbij Townsville ligt Magnetic Island en dat hebben we maandag de 6e mei bezocht. Eerst even met de ferry in 20 min. overvaren en toen waren we er. Er zijn heel veel koala's op het eiland zeggen alle folders....nou we hebben nog een stijve nek van het omhoog kijken maar wij hebben er natuurlijk geen een gezien helaas. Gelukkig hebben we die dan al op onze eerdere reizen in het wild gezien. Wat we wel gedaan hebben is gesnorkeld. Voor Chris was het de eerste keer en dit was makkelijk vanaf het strand zo de zee in lopen. Het reef is wel minder mooi dan als je verder het reef op gaat, maar ook nu hebben we mooi koraal en mooie visjes gezien. Blijft altijd leuk de onderwaterwereld.

Gisteren zijn we weer uit Townsville vertrokken maar niet zonder het aquarium bezocht te hebben. Ze hebben daar de grootste koraal verzameling te wereld. En eerlijk waar: het was prachtig. Gelijk gekeken of we de visjes zagen die we met snorkelen gezien hebben. Daarna zijn we doorgereden naar Mission Beach waar we nu op een camping aan het strand zitten. Dit is ook het cassowary gebied dus de laatste 20km zagen we alleen maar borden met 'pas op'. Helaas hebben wij er nog geen een gezien. Al vraag ik me af hoe leuk dat is als er ineens een op de weg staat terwijl je met 70km per uur aan komt rijden. De dag hebben we afgesloten met een burger en frietjes op de camping met uitzicht op palmbomen en de zee. Het kan slechter zullen we maar zeggen :).

Vandaag was een heerlijke strand en zwembaddag nadat we eerst uitgeslapen hebben tot 8.00 uur. Ik denk dat het een record is deze vakantie :). Het strand hadden we helemaal voor onszelf dus we waanden ons helemaal in paradise. In de zee lag een speciaal net tegen de kwallen dus we hebben ook nog even heerlijk gedobberd in de zee. Tess wilde alleen super graag naar het zwembad dus het bezoek aan het strand was van relatief korte duur. In het zwembad was het weer glijbaan op en glijbaan af. Ze vond het wel tegenvallen dat er maar één glijbaan was. Tsja dat heb je als je op de camping in Airlie beach wel 10 glijbanen had om uit te kiezen. Dat overtreffen we natuurlijk nooit meer. Nu zitten we fris gedoucht in de campkitchen te bbq'en terwijl Tess met een meisje in de speeltuin aan het spelen is. En wij onderwijl nog steeds een cassowary proberen te spotten. Of we er een gezien hebben....dat lees je in het volgende blog!

• 08 Mei 2019 - 08:11

Gerard:

Hoi kids, geweldig om al jullie ervaringen in het reisverslag te lezen. Je krijgt dan ook zin om zo'n prachtige reis te maken. Fantastisch. Nog heel veel plezier verder. Liefs. Gerard.

• 08 Mei 2019 - 08:25

Hellen:

Wàt een heerlijk verslag weer! Ik ben benieuwd naar de Cassowary!!! Wat een cliffhanger