En weer wachten we op een vliegveld - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu En weer wachten we op een vliegveld - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

En weer wachten we op een vliegveld

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

29 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zo, ebben gebruik maken van de gratis wifi op het vliegveld van Christchurch. Het is nu zondag 29 december 06.15 uur en de vlucht vertrekt over anderhalf uur. Maar eerst nog even terug naar 24 december. ....

Die dag was niet heel bijzonder, weer zin gereden van Wanaka naar Queenstown en hebben 's middags wat in Queenstown rondgelopen en gewinkeld. 'S avonds vroeg naar bed omdat er op kerstdag al om 7.00 opgehaald werden voor een tour naar Doubtful sound. Eerst met de bus en heel stuk gereden, circa twee uur waarin we vooral hebbenliggen gummynekken ;). Heerlijk Nog even die extra uurtjes slaap toen met de boot over Lake Manapouri en het ondergrondse powerstation bezocht. Erg indrukwekkend om dat bijna 200 meter onder de grond te zien. Toen weet Een stukje met de bus om vervolgens en boottour over Doubtful sound te maken. Het had wat geregend in de ochtend dus de watervallen waren schitterend om te zien. Wat een prachtig stukje natuur weer zeg! De teruggegeven was hetzelfde als de heenweg en rond 20.00 waren we weer op de camping om kerst te vieren. De kerstsfeer op de camping wad vet te zoeken. Volgens mij waren wij de enigen met kerstmutsen, kerstmuziek. En alternatief kerstdiner gehad met lekkere hapjes en niet te vergeten een cadeautje en christmascrackers. Onze ketst wad in ieder geval geslaagd.

Tweede kerstdag kennen ze hier niet dus wij zijn ook gewoon weer verder op pad gegaan naar Dunedin. Een mooie stad met Veel Engelse invloeden dus weer hebben rondgelopen en van alles bekeken. We wilden nog een tour doen met zwemmen met dolfijnen maar helaas zat alles al vol geboekt toen we belden dus dat ging niet door. De plannen dus gewijzigd en voor wat rustige laatste twee dagen gekozen. Langs de kust omhoog gereden en nog gestopt in Oamaru voor wat oude gebouwen en verder dus rustig aan gedaan.

Gisteren dan het laatste deel naar Christchurch en de camper ingeleverd na meer dan 4.000 km. Heel erg jammer want het is weer heel erg goed bevallen! De rest van de dag in Christchurch gelopen en ons verbaasd over de staat waarin het centrum verkeerd. Voor diegenen die het niet weten: de stad is in september 2910 en februari 2011 geraakt door aardbevingen en het lijkt wel alsof het slechts een paar maanden geleden gebeurd is. Veel panden dicht, hekken er om hen, Staten afgesloten en ook panden gesloopt. Van de eens zo moe stad met Engelse invloeden is weinig Nog te zien. Dat is echt heel erg jammer om te zien. Het duurt ook nog wel jaren voordat dit weer wat opgebouwd is.

Nu zitten we dus te wachten op onze vlucht naar Sydney. Het wad en beetje vroeg vanochtend, nou ja eerder vannacht; 3.00 ging de wekker. Dat wordt straks lekker slapen gedurende die drie uur vliegen. Voordeel is wel dat weer al om 9.00 aankomen en dus gelijk de hele dag hebben. Het tijdsverschil met jullie is dan terug naar 10 uur dus dat betekent weet wat meer rekenwerk voor ons na die vier weken met 12 uur rekenen ;).

Groeten van twee wat vermoeide reizigers ;)

• 29 December 2013 - 21:43

Dewi:

Hello Down Under People!

Wat in godesnaam is gummynekken? Daar kan ik me heel veel en tegelijkertijd ook helemaal niets bij bedenken! Please explain. :-)

Balen dat het zwemmen met de dolfijnen niet doorging, maar jullie hebben gelukkig alle andere dingen kunnen zien en zo te horen met goed weer. Jammer dat Christchurch nog zo veel schade heeft van de aardbeving - moet lastig zijn voor de bevolking om het allemaal weer op te ruimen en op te bouwen.

Oh hemels wat moesten jullie vroeg op! Hoop dat alles in Sydney lekker verloopt - nog heel even en dan gaat het prachtige vuurwerk de lucht in. Geniet!

Wij hebben ook fijne Kerstdagen gehad - heel relaxed en we zijn de 25e deur niet uit geweest - heerlijk! De 26e zijn we gaan Boxing Day shoppen - erg goede koopjes. We hebben hier goed weer - de zon heeft bijna de hele tijd geschenen tot aan vandaag en dus hebben we een paar leuke plekken in de buurt bezocht: Granville Island met de watertaxi en wat uitzichtspunten. Verder bij een vriendin geluncht en een ex-collega met zijn moeder uit Victoria op bezoek gehad. Het hotel waarin ik heb gewerkt, is er niet op vooruit gegaan sinds ik ben vertrokken, vertelden ze - erg zonde.

Vandaag doen we het rustig aan, morgen (maandag) moet ik weer werken, maar de 31e ben ik alweer vroeg vrij en de 1e is natuurlijk ook een vrije dag. De tijd vliegt!

Veel plezier weer gewenst van ons allemaal!

Liefs,
    Dewi + ouders

• 30 December 2013 - 00:53

Irene En Chris :

Hi lieverd! Wat leuk al die lange reacties van je. Ik lees ze iedere keer voor aan Chris ;). Oh en gummynekken is slapen in de auto of vliegtuig terwijl je hoofd zo lekker heen en weer gaat omdat je geen steun hebt. Zo te lezen is het lekker dat je ouders er zijn en genieten jullie volop. De groeten van ons! En ook alvast een goede jaarwisseling Veel liefs

• 30 December 2013 - 10:22

Gerard:

Hoi kids,

Nu alweer twee dagen in Sydney en zijn benieuwd naar jullie belevenissen aldaar. Voor jullie komt de jaarwisseling ook al dichterbij aan de brug met het fantastische vuurwerk. Veel plezier vanuit een winderig Schiedam.
    Liefs van ons.