Laatste avonturen van het Zuidereiland! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Laatste avonturen van het Zuidereiland! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Laatste avonturen van het Zuidereiland!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

23 December 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Inmiddels zijn we weer een week verder en hebben we weer veel beleefd. Helaas is de gratis wifi niet echt stabiel dus het wordt en wat kort verhaal. Na de overtocht zijn we in Picton gebleven om de maandag te starten met de Queen Charlotte Drive. En prachtige mooie weg langs de kust. De dag eindigden we vlakbij Abel Tasman Nationaal Park.

Dinsdag de 17e zijn we gaan kayakken richting Split apple rock. Voor het eerst met z'n tweeën in een kayak, maar we hebben het overleefd! De dag daarna hebben we echt in het nationale park doorgebracht met eerst een zeiltocht en daarna en stuk van 12,4km wandelen terug Door het park. De wandeling ging langs prachtige mooie baaien met mooie standjes. Dat volop de zon scheen hielp wel mee aan alle mooie uitzichten!

Na al dit moois zijn we naar de oostkust gereden waar we een whalewatch tour willen doen. Helaas was de zee te ruig en ging dit niet door. Afgelopen vrijdag zijn we van de oostkust weer naar het westen gereden om daar wederom langs de kust te rijden en te genieten van de mooie uitzichten. Zaterdag was en regenachtige dag dus gingen onze plannen om niet door. Maar niet getreurd want zondag (gisteren dus) werden weer beloond met een prachtige ochtend waardoor we wel onze vlucht boven Mt Cook en de Franz Josef en Fox Glacier konden maken. Met z'n tweeën (en de piloot natuurlijk ;)) in een cessna om alles van bovenaf te bewonderen. Schitterend uitzicht over de besneeuwde bergtoppen en de glaciers! De highlight tot nu u toe misschien wel. Alhoewel als ik nu terug denk aan de Tongariro alpine crossing en Abel Tasman waren dat ook wel echt highlights!

Vanochtend zijn we de dag vroeg begonnen om 8.00 met een wandeling op Fox Glacier. Heel gaaf om op de gletsjer te lopen met crampons aan als een echte alpinist.

Morgen vertrekken we naar Queenstown om daar kerst te vieren. Op eerste kerstdag zien we niet aan het kerstontbijt maar worden weer om 7.00 opgehaald voor een tour naar Doubtful Sounds.

Voor iedereen alvast hele fijne kerstdagen. Geniet ervan en eet niet te veel hè ;)?

• 23 December 2013 - 10:08

Ingrid:

Klinkt fantastisch, mooi om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben. Enne, dat niet te veel eten.. dat loop jij er toch wel plaatsvervangend voor mij af met al die hikes? :)

• 23 December 2013 - 11:04

Diana:

Klinkt weer ontzettend gaaf. Vind jij Chris N-Z net zo leuk, of gaver dan Australië (als woonplaats :-) )
    Jullie ook in ieder geval heel fijne kerstdagen!

• 23 December 2013 - 12:21

Marijke:

Geweldig te lezen wat jullie de afgelopen dagen gezien en beleefd hebben. En geniet zeker van het moois dat nog gaat komen. Kijk nu al uit naar de foto's en filmopnamen. Fijne kerstdagen en all the best. Liefs

• 23 December 2013 - 13:16

Bert:

Ik ben jaloers op jullie :). Geniet ervan, leuk om de verhalen te lezen. Prettige kerstdagen en tot volgend jaar. Ik ben nu aan het werk met 6 personen op de hele etage, wat een heerlijke rust :).

• 23 December 2013 - 22:04

Dewi:

Hello folks,

Wat een leuke avonturen toch weer. Ik kan me dat heen en weer getuf van oost naar west helemaal voorstellen. Het is alweer bijna Kerst - wat vliegt de tijd toch! Blij te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn en dat het weer een beetje meewerkt.

Met paps en mams ben ik afgelopen vrijdag een tour door twee verlichte parken gaan maken in kerstsfeer: Bright Lights in Stanley Park en Christmas Lights at Van Dusen Botanical Gardens. Het had net die nacht gesneeuwd, dus we zagen alle kerstlichtjes met een laag sneeuw - zo leuk! In de bus er naartoe hadden ze karaoke opgezet, dus hebben we luidkeels met allerlei Kerstclassics meegezongen. Echt grappig.

Op zondag was ik met paps naar FlyOver Canada. Dan zit je in een ultra comfortabele stoel naar een groot Imax (à la Omniversum) scherm te kijken. Vervolgens gaan de lichten uit, schuift je stoel naar de rand van het platform waar je stoel op staat, en bungelen je benen over de rand heen. Dan gaat het scherm aan en vlieg je met een helikopter (althans, als het ware dan) over Canada van oost naar west. Je komt ijsbergen tegen, de herfstkleuren in Quebec die wij toen ook hebben gezien, I, de prairielandschappen in Manitoba (en je rook het gras - werd in het theater gespoten - heel kunstig gedaan!), de Rockies en blauwe meren van Alberta en uiteindelijk de wijnvelden van British Columbia en de stad Vancouver. Gedurende de vlucht bewoog je stoel mee met de helikopter, dus als de heli naar links ging, ging je stoel ook. als hij opsteeg, steeg je stoel mee, als hij remde of daalde, ging je stoel ook mee. Was echt top gedaan!

Vandaag weer even aan het werk, morgen een halve dag en dan vrij tot 30 december.

Geniet van jullie reis en de Kerstdagen daar en veel liefs van ons in good old Vancouver!

xxx

• 24 December 2013 - 21:11

Lotte:

Als ik het zo lees komt er straks weer een heel mooi fotoalbum! Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn van de reis. Ik wens jullie hele fijne feestdagen!
    Liefs,
    Lotte