Op naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Op naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Op naar het Zuidereiland!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

15 December 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is nu zondag 15 december 13.30 uur en de ferry heeft net Wellington verlaten om richting Picton op het Zuidereiland te varen. De camper staat goed geparkeerd, buiten weliswaar dus wellicht dat de tocht nog zorgt voor aanslag op de ramen ;)?

De vorige update waren we in Taupo nadat er een Toch wel fikse wandeling achter de rug hadden. ...uhm.... ;). De dag erna zijn weer gelukkig veelal in de auto geweest want het lopen ging toch wel iets minder soepel moet ik zeggen. Wonder boven wonder had Ik minder last van mijn knie maar de bovenbenen hadden het te verduren dus in een uit stappen bij de camper ging en stuk lastiger. Weer zin richting de oostkant gereden door Napier en iets verder naar het zuiden. Niet veel speciaals omweg te zien dus een echte rijdag.

Gisteren zijn we de dag begonnen met een bezoek aan de stad met de langste of tweede langste naam ter wereld. De lonelyplanet zegt de tweede langste naam, zelf zeggen ze de langste dus wie zal de waarheid spreken? In ieder geval vind ik het een behoorlijk lange naam: Taumatawhakatangihangakoauautomateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu. Oké en nu allemaal proberen om het in één keer uit te spreken. .....

Daarna op weg naar Wellington waar weer in de middag nog wat rondgelopen hebben. En dan zijn weer alweer aanbeland bij vanochtend waarbij we ook nog wat gewinkeld hebben om de tijd te doden totdat de ferry ging.

Dat was hem weer voor deze keer, till next time!

• 15 December 2013 - 04:04

Dewi:

Nou jaaa, zeg, wie verzint er nou zo'n lange dorpsnaam? :-) Ik heb geprobeerd het uit te spreken, maar zou graag de naam officieel horen - lijkt me geweldig! :-)

Ik ben vandaag met paps en mams een (echte) kerstboom wezen kopen. Mijn allereerste ooit in mijn huisje! We kregen popcorn tijdens het shoppen, haha, lekker Noord-Amerikaans. Het is een kleintje, heel schattig en we gaan hem na het avondeten versieren. Ik had een idee voor het versieren: ik koop kleine kaartjes en daarop schrijven we onze wensen voor elkaar en voor onszelf voor het nieuwe jaar. Die hangen we dan met een lintje in de boom. Vond het wel creatief.

Verder hebben we ook andere inkopen gedaan. Sommige huishoudelijke benodigdheden, maar anderen weer meer kerstdecoraties enzo. We hebben een mooie winkel met linten gevonden en ook daarvan een aantal meegenomen. Onderweg hebben we veel gezien - de hele stad is mooi versierd en gezellig met kerstsfeer. Nu zijn we moe van het heen en weer rijden en staat papa lekker te koken.

Morgen ga ik misschien skien op de lokale berg hier!!! Een heel andere ervaring dan bij jullie in de warmte, he?!. :-)

Geniet weer van de reis en blijf schrijven!

xxx Dewi

• 15 December 2013 - 08:21

Ingrid:

Gisteren LOTR op tv (Return of the King). Dacht nog aan jullie bovenop Mount Doom :) Kijk maar uit, straks ga ik jullie nog Frodo en Sam noemen... Klinkt allemaal supergaaf, hopelijk is de spierpijn (en andere pijn) snel over. Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan zien! Heeeeeeeeeeeel veel plezier!

Ingrid

• 15 December 2013 - 08:30

Peter:

Hi,
    Wel grappig zo'n lange naam, hoe verzinnen ze het! Maar het uitspreken is toch niet zo moeilijk? Het is net zo iets als "chrisenireneopreisdownunderinnieuwzeelandmeteencampervijfwekenlangvakantiepleziermetdegroetenuitzoetermeer"
    Tot de volgende keer vanaf het Zuidereiland en geniet ervan!

• 15 December 2013 - 09:19

Diana:

Hahahaha echt niet te doen zo'n naam.....maar ik ga jullie testen als jullie terug zijn.....dus flink oefenen de komende weken. Wat een wandeling trouwens zeg...pffff maar zag er wel prachtig uit. Omdat de camper mee is op de Ferry ga ik er van uit dat deze gelukkig geen problemen heeft. Jullie zien er in ieder geval relaxed uit.

• 15 December 2013 - 10:16

Gerard:

Hallo kids.
    Fijn dat de overtoch goed is gaan, het kan goed spoken in Cookstreet. Ook wij hadden een mooie en rustige overtocht weliswaar van het zuider naar het noordereileand. Ook jullie gaan weer fantastische natuur beleven en mooie zaken zien. Geniet van het Abel Tasman national Park het is zo mooi daar. De strandjes zijn geweldig en je kan prachtig wandelen van strandje naar strandje langs de kust. Geniet er maar fijn van en wij wachten gespannen op het volgende verslag.
    Liefs van paps en mams.