Whitehaven Beach! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Whitehaven Beach! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Whitehaven Beach!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

03 Mei 2019 | Australië, Airlie Beach

Het is vandaag zaterdag 4 mei en gisteren hebben wij het prachtige Whitehaven Beach bezocht. Ik was er al 2x eerder geweest maar toch blijft dit indruk maken. Met de boot vaar je er in ongeveer 2 uur naartoe. De trip alleen is al geweldig. Gelukkig was het weer beter want de dag dat we naar Airlie Beach (waar we nu op een geweldige camping zitten) reden (donderdag 2 mei) was regen regen regen oh en nog meer regen. Maar goed, terug naar gisteren dus. Met stops langs de mooie eilanden Daydream en Hamilton waar je dus ook kunt verblijven (als je $ te veel hebt....) kwamen we aan op Whitehaven Beach. Tess helemaal in haar element want: zand overal!!! En vanuit de tour hadden ze heel slim allerlei speelgoed meegenomen dus die pakte gelijk 2 emmers en een schepje en ging aan de gang.

We zitten nog in het kwallenseizoen en dat betekent dat als je in de zee wilt, het aangeraden worden om een zogenaamd stingersuit aan te doen. Lijkt op een wetsuit maar dan dunner en het bedekt ook je handen en je hoofd. Als je tenminste het hoofdkapje opdoet en je handen verstopt in de 'handschoenen'. Dus hop alle drie zo'n geweldige outfit aan en we konden de zee in. Ik moet eerlijk zeggen dat het zeewater heerlijk was qua temperatuur. Ik ben nogal vaak een koukleum met dit soort dingen, ook een onverwarmd buitenzwembad is eigenlijk niets voor mij, maar hier kon ik echt wel uren in blijven ronddobberen. Er zwommen ook visjes dus die hebben we ook nog even bewonderd. Geen mooie gekleurde vissen maar toch leuk om te zien!

Heerlijk relaxt hebben we 2 uur op het strand doorgebracht. Van zo'n compleet nat pak word je natuurlijk wel kouder als je eenmaal uit het water bent dus uitgedaan en nog lekker met het zand gespeeld. We hebben ook nog een kleine wandeling (1,2km) gelopen naar een mooi  uitzichtpunt. Daar kon je mooi de baai bekijken. Helaas was het geen eb bij ons, dan heb je namelijk de prachtige plaatjes met een deel vloed en een deel eb waardoor het azuurblauwe water afgewisseld wordt met het witte zand.  Toen weer 2 uur terug op de boot en rond 14.00 uur waren we weer veilig aan wal. Het was ook op het vaste land prachtige weer dus eenmaal terug op de camping hebben we ons bij het gigantische waterpark van de camping laten 'dwingen' door Tess om steeds van de glijbanen af te moeten :). Dit water wa beduidend kouder dus eigenlijk niet eens zo heel erg lekker moet ik zeggen maar voor de schaterlach en de opmerking 'gaan we nog een keer zo hard' van je kind maakt die kou je allemaal niets meer uit. Al met al een heerlijke dag hier in paradise die we doodmoe (echt allemaal) om 20.00 uur afsloten door snel ons bed in te duiken.

• 03 Mei 2019 - 20:46

Maryke:

Dat was heerlijk genieten voor Tess, zand en een glijbaan. En dan genieten de ouders natuurlijk ook. Fijn om je zo te herinneren, een prachtige omgeving.

• 04 Mei 2019 - 04:34

Ingrid:

Ooh, die foto's! De kleuren zijn ongelofelijk. Wel goed dat je zo'n stinger suit aan kon, want die kwallen zijn vast niet mis.

• 04 Mei 2019 - 06:27

Astrid:

Wat mooi blauw water en een wit strand!
    Leuk voor Tess lekker spelen in het zand.