Twee lange rijdagen en genieten van het strand! - Reisverslag uit Blacks Beach, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Twee lange rijdagen en genieten van het strand! - Reisverslag uit Blacks Beach, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Twee lange rijdagen en genieten van het strand!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

01 Mei 2019 | Australië, Blacks Beach

De vorige keer eindigden we op de avond van Koningsdag. De dag erna was een saaie lange rijdag die we leuk hebben gemaakt door volop mee te zingen met allerlei liedjes. Uiteenlopend van Ya Ya Yippee van K3 tot Marco Borsato en Juanes. Tess zit niet bij ons maar op het bankstel achter ons. En als je daar de muziek wilt horen moet het hard...heel heel hard... staan. Anders komt het niet boven het geluid van rammelende borden en rijgeluid uit. Wil je dan iets zeggen of vragen moet je dus letterlijk schreeuwen. Nu hebben jullie een idee hoe wij een rijdag doorbrengen. Aan het eind van de dag ben je net zo schor alsof je de hele avond in een druk café gestaan hebt :). We eindigden de dag in Rockhampton. Daar zijn we 2 nachten gebleven. Onze volle dag hebben we doorgebracht in de gratis zoo bij de botanic gardens. Voor een gratis dierentuin leuk opgezet en de gardens waren vol met mooie vogels en mooie bomen en planten. Tess heeft lekker kunnen spelen in de speeltuin terwijl wij van alle natuurschoon genoten. 'S avonds hadden we ineens een invasie van kleine vliegjes in de camper. En helaas....ze steken dus die moesten we wel even doden allemaal. We gokken dat het sandlfies zijn. Op deze camping stonden we ook dichtbij het water en was er meer zand rond de camper. We zitten sowieso allebei al een paar dagen onder jeukende bultjes. Tess is gelukkig vooralsnog de dans ontsprongen. Moeten maar eens aan haar vragen hoe ze dat toch doet ;).

Dinsdag 30 april was onze 2e grote rijdag en waarschijnlijk de langste deze vakantie met 350km. Met een camper die gemiddeld 90km per uur haalt, een lange lunchstop ook om te voetballen, doe je daar bijna de hele dag over. Gelukkig was het minder weer: bewolkt en we begonnen de dag met 21C wat opliep tot 27C waren het prima condities voor een rijdag. Aan het eind van de dag toen we op de camping kwamen klaarde het wat op. Snel naar de supermarkt en op de camping de bbq aangeslingerd. Met uitzicht op palmbomen en met het geluid van de zee hebben we heerlijk buiten gegeten. Dit is toch wel het grote genieten dan!

Vandaag, 1 mei, zijn we naar Eungella National Park gereden. De weg er naartoe was zelf al mooi, beetje bochtig en vooral het steil aan het eind maar we kregen de zware camper omhoog! Het NP staat bekend om de platypus (vogelbekdier). Nu is dat een heel schuw beestje dus we hadden niet hele hoge verwachtingen. Maar niets was minder waar: we hebben er meerdere gezien. Oké te ver weg voor een hele goede foto maar wel gezien! Verder ook een mooie blauwe ijsvogel en veel schildpadden gezien. En voor het eerst echt wat gewandeld in het rainforest. De dag begon met bewolking en af en toe wat miezerregen maar nog steeds een prima temperatuur van circa 25C.  We eindigden zojuist met een strandwandeling en werden getrakteerd op een prachtige zonsondergang! Nu roept de duty en moet ik toch echt gaan koken....

• 01 Mei 2019 - 15:09

Diana:

Wauw....te gek en idd Arjan is toch wel jaloers op jullie platypus-ervaring (nog zacht uitgedrukt