Naar het einde van de wereld..... - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Naar het einde van de wereld..... - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Naar het einde van de wereld.....

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

14 Mei 2019 | Australië, Port Douglas

Nou hebben we nog een cassowary gespot of niet?? Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: helaas niet :(. De dag na de bbq zijn we vertrokken uit Mission Beach en iets richting het binnenland gereden. Onderweg hebben we de mooie Mamu tropical skywalk gedaan. Een mooie wandeling door en boven het regenwoud. Je loopt op een stuk verhoging waardoor je boven de boomtoppen uitkomt: zo gaaf! Aan het eind van de route is er dan nog een toren die je kunt beklimmen voor gave uitzichten. Ook hier bordjes die waarschuwen voor de cassowary maar helaas. Wel hele mooie en vooral grote vlinders gezien. Die vliegen helaas wel te snel om te fotograferen. De dag was toen nog niet voorbij met natuur 'dingen'. Daarna stond het watervallen circuit nog op het programma. Drie hele mooie watervallen gezien! We eindigden op een camping in Atherthon waar de voor de verandering maar één nachtje waren.

Vrijdag 10 mei zijn we een klein stukje verder gereden naar Kuranda. Ook dat ligt nog een beetje in het binnenland, maar je kunt vanaf daar de kust wel zien vanuit de skyrail. Dat is een ruim 7km lange gondeltocht. Die kun je combineren met een treinreis (trein naar beneden en gondel omhoog), maar dan moet de bus die je tussendoor moet nemen om van het ene station van de trein naar het station van de gondel niet vol zitten zoals wij hadden. Balen :(. Dus wij hebben als alternatief nu 2x de gondeltocht gedaan. Tussendoor stop je op 2 stations om het regenwoud en de Barron falls te bewonderen. We zitten gelukkig niet in het regenseizoen, maar dat betekende wel dat de falls niet zo spectaculair zijn als ze kunnen zijn. Desalniettemin was het een hele gave ervaring zo 'vliegen' boven het regenwoud.

Op zaterdag de 11e mei stond onze verste bestemming op het programma: Cape Tribulation (where rainforest meets the sea). Na Cape Tribulation gaat de weg nog 1,3km verder en dan is het geen geasfalteerde weg meer en heb je dus een 4wd auto nodig om verder te komen. De weg van Kuranda naar Cape Tribulation was prachtig. Eerst een deel door het regenwoud en toen direct langs de zee. Het laatste deel dan weer een bochtige weg (schoot dus voor geen meter op met die grote camper) door het regenwoud. Cape Tribulation zelf stelt niets voor: een paar accommodaties, 2 kleine supermarktjes en dat is het eigenlijk wel.  Het gaat hier vooral om de beleving van het strand en regenwoud. Dat je je in het regenwoud bevindt heb je snel door als je bij de wc's al een grote spin ziet. Chris was dit keer de beste spotter van ons 2 want die zag overal langs het pad grote webben met super grote spinnen erin hangen. Creepy.....maar zo gaaf om van een afstandje naar te kijken (vind ik dan). Lekker uitgewaaid op het strand. Ja met recht uitgewaaid want er stond met toch een partij wind niet normaal. Helaas hadden we de zon niet meegenomen dus het beeld van azuurblauwe zee met regenwoud hebben we niet gezien. S Avonds zijn we lekker uit eten gegaan en heet Chris de lokale barramundi gegeten terwijl ik mijn tanden in een stukje kangaroo gezet heb.

Het plan was eigenlijk om langer te blijven, maar doordat het weer zondag niet heel veel verbeterd was en we dus geen echte standdag konden houden zijn we weer vertrokken richting het zuiden. De laatste camping van de reis ligt in Port Douglas. Een mooi plaatsje boven Cairns (de eindbestemming) met een gezellig centrum met veel restaurantjes en een laan met gigantische resorts. Maar wacht....voordat we er waren hebben we vlak na de ferry die je naar Cape Tribulation brengt nog iets gaafs gedaan. Een krokodillentour op de Daintree River. In totaal hebben we 8 krokodillen gezien, van baby (70cm) tot papa (4,5m). Maar niet alleen krokodillen: ook een groene tree frog, kleine boomslang en mooie vogels waaronder 2 ijsvogels. Wederom een unieke ervaring! Eenmaal op de camping in Port Douglas waren we wel even klaar met van alles bekijken dus zijn we niet verder gekomen dan het springkussen, de speeltuin en het zwembad. Het was dan wel moederdag maar op het menu stonden pannenkoeken.  En tsja wat doe je dan als je weet dat manlief die niet bakken kan? Inderdaad: dan sta je zelf in de keuken een lading pannenkoeken te bakken die heel gretig gegeten werden aan tafel. Een mooi moment was dan weer wel toen Tess vroeg of ik ook een hartje voor papa kon maken. Eenmaal klaar en op het bord zei ze dat ik hem mocht hebben voor mijn verjaardag met moederdag :). Ik reken het goed!

Dan zijn we alweer aangekomen bij gisteren, maandag 13 mei. Zoals gezegd is de camping hier de laatste dus we staan hier nu 3 nachten. Ook wel even lekker zo zonder verplaatsen. Een rustig dagje gisteren die we begonnen zijn in het zwembad. Ook hier is een mini glijbanen park, alleen hangen er ook emmers die vollopen en dan ineens naar beneden storten. Daar is Tess de eerste dag zo van geschrokken dat ze nu bijna van geen glijbaan durft te gaan. Ergens wil ze wel, totdat je bij de glijbaan staat. Gelukkig is het ons toch gelukt een paar keer in het toch wel erg frisse water te duiken... Ik was blij daarna in de zon te kunnen opwarmen :). S Middags zijn we naar Port Douglas zelf gegaan en hebben we een lookout bezocht en verder door het stadje gewandeld en voor het eerst deze vakantie eens wat gewinkeld. Heerlijk uit eten gegaan waar we ons weer te goed hebben gedaan aan al het lekkers uit de zee.

Vandaag is het dinsdag 14 mei en is het onze laatste volledige dag met de camper :(. Dat betekent dus helaas ook dat de terugvlucht er bijna aan zit te komen. Nog maar 4 hele dagen in dit mooie land en dan zit het er alweer op. Maar nog niet getreurd: nog 4 dagen volle bak genieten! Helaas is het weer vandaag iets minder goed. Vannacht heeft het geregend en met 27C en bewolking levert dat een hoge luchtvochtigheid op. Oftewel...na het douchen liepen de straaltjes zweet alweer van ons af. We zijn nog even lekker naar het strand gegaan om uit te waaien en hebben de rest van de dag op de camping doorgebracht. Tess en Chris zijn lekker in de speeltuin geweest zodat ik in alle rust in een hete camper alle tassen weer kon inpakken. Je vraagt je dan toch af wie het beter getroffen heeft :). Nog een nachtje camper straks dus en dan nog 3 nachtjes in Cairns. Die belevenissen volgen later!

• 16 Mei 2019 - 02:40

Ingrid:

There.. and back again. Dat laatste komt nu weer in de buurt. Ik wens jullie fijne laatste dagen en een goede terugreis! Jammer van de cassowary! En ewwww.. als ik aan die spinnen denk.. :)

• 18 Mei 2019 - 07:21

Bert:

Wat klinkt het weer als een heerlijke reis :). Ik heb ook goede herinneringen aan Port Douglas, vooral een restaurant met de heerlijkste bruchetta's die ik ooit heb gegeten :). Geniet nog van de laatste dagen en goede vlucht alvast.