De eerste week is voorbij! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

12 December 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zo, vandaag is het donderdag 12 december en de eerste week is dus al weer voorbij. Eindelijk hebben weer even de gelegenheid om een update te schrijven.

Jullie hebben gezien dat we in Sydney aangekomen zijn, de vlucht van dat naar Auckland stelde in verhouding niet veel voor met slechts 3 uur vliegen. Weer kwamen aan in de middag dus konden na wat een opfrissen in de hotelkamer gelijk op pad om ergens te gaan eten.

Woensdag 4 december wad onze eerste en ook enige dag in Auckland. Weer hebben nog nooit zoveel REGEN gezien als die dag. Het heeft de hele nacht en dag continu geregend. En nee, geen miezer tegen maar harde blaasjesregen. We waren doorweekt want er wilden toch wel wat van de stad zien. Onze schoenen hebben er bijna drie dagen over gedaan om compleet droog te worden hierna!

Donderdag hebben we de camper opgehaald. Het zat ons helaas niet mee want vlak na vertrek bij het depot ging het lampje van de koelvloeistof aan. Wij terug en werden we op pad gestuurd met de mededeling dat er bij de camper iets gemaakt was en dat ze het waarschijnlijk vergeten waren te vullen. Toen het lampje de rest van de middag nog een keer of vijf aan ging, zelfs na vullen door ons met een hoop water vertrouwden we het niet meer. Dus bellen met de road assistance en die liet ons weten dat weer er niet meer verder mee mochten rijden. Gelukkig hadden er al een camping bereikt maar onze hele dag was hier door verpest. Dag erna tot 15.00 op de camping gebleven omdat we en vervangende camper kregen. Die moest alleen wel uit Auckland komen en er moest er een geregeld worden. Ook die dag was helaas naar de knoppen. Geluld scheen de zo'n dus konden er buiten zitten in het zonnetje.

Zaterdag de 7e konden weer dan voor het eerst gaan genieten van Als het moois nu de Bay of Islands. En mooie boottocht gemaakt wat er heerlijk in de zo'n gezeten hebben. Misschien iets te veel want er waren en klein beetje verbrand. Prachtige natuur hier! De Morgen er na hebben we eerst even gekayaked , lekker om even in beweging te zijn na al die tijd vooral stil zitten. Daarna zijn weer doorgereden naar de westkust om te genieten van het Kauri forest. De grootste levende Kauri staat dat. Erg indrukwekkend om te zien qua omvang z'on grote boom.

Na de westkust zo'n weer een heel stuk naar beneden gereden langs Auckland om richting de Coromandel te gaan. Wow dat was echt heel erg gaaf en mooi. En soort Great Ocean Road maar dan anders want je rijdt dichter langs de kust. Echt genoten van de mooie uitzichten.

Bij de Coromandel hebben we ook een wandeling gemaakt naar Cathedral cove, een stuk uitgesleten rots waar je doorheen kunt lopen. Ook weer erg mooi. 'S avonds in Rotorua een Maori avond bijgewoond waarbij Chris de haka aangeleerd heeft gekregen. Voor wie niet weet wat dat is Google even met de woorden 'haka all blacks' en alles wordt duidelijk! De avond werd afgesloten met een buffet met eten wat Op de typische Maori manier bereid was: onder de grond. Jammie!!

Gisteren zijn weer van Rotorua naar Taupo gereden. Vandaag de highlight van de vakantie so far: de Tongariro crossing gelopen. Een track van 19,4 km dwars door vulkanisch gebied en de berg staat bekend als Mount Doom uit de welbekende Lord of the rings films. Weer zin dus in Mordor geweest vandaag. De wandeling was het waard al kan ik (Irene) op dit moment bijna alleen maar strompelen. Mijn knie heeft een oplazer gehadtoen ik uitgeleed omdat eet zo nodig en man voorbij moest terwijl Chris mij een hoge opstap aan het ophelpen was. Nee echt wandelaars onderling hoor! De tocht uiteindelijk toch nog in een zeer nette tijd van 8 uur en 1 minuut volbracht. Trots op onszelf! ! Voor de facebook eigenaren: Chris heeft enkele foto's erop gezet dus dan kunnen jullie eens bekijken waarom dit het echt waard was.

Morgen maar eens kijken hoe mijn knie zich voelt na een nacht stil liggen en hopelijk is het gevoel dan wat beter. We gaan nog even verder met genieten!

Groeten van twee vermoeide maar trotse wandelaars! Oh en als uitsmijter nog even wat over het weer: zonnig met afwisselend bewolkibng maar steeds een graad of 20-25.....jaloers anybody ;)?

• 12 December 2013 - 10:13

Hellen:

geweldig verhaal! en jeeeetje wat een enorme hike! Ik hoop dat je knie snel fit is hoor!
    Ik ga googlen en op Chris zijn facebook kijken!
    x

• 12 December 2013 - 13:33

Marijke:

Hoi kids, begrijp dat jullie volop genieten van de prachtige natuur en mooie kustweg. Eten bij een Maori-stam is zeker niet verkeerd. Ben nu al benieuwd naar de volgende nieuwe ervaringen. Voorzichtig en hopelijk valt het mee met jouw knie, Irene. Liefs uit het koude kikkerlandje.

• 12 December 2013 - 21:54

Dewi:

Hello Road Warriors,

Ik heb me voorgenomen om op iedere post te reageren deze trip, in tegenstelling tot de vorige keer. Leuk jullie eerste avontuur te lezen. Ik wil ook naar Mordor! Ik hoop dat je been gauw beter voelt, I. 8 uur wandelen is nogal wat - kudos!

Hier in Vancouver is het sneeuwerig - mijn favoriete weertype. Paps en mams zijn gisteren aangekomen en zijn nu al de boel kerstklaar aan het maken bij mij thuis. Het voelt compleet en gezellig. Dit weekend gaan we shoppen voor wat benodigdheden en dan gaat de echte fun vanaf volgende week beginnen.

Veel plezier gewenst en tot de volgende keer!

Liefs en xxx
    Hans, Tonny en Dewi

• 13 December 2013 - 07:01

Diana:

Niet de beste start, maar volgens mij goed gemaakt met behoorlijk wat mooie natuur. Wel hopen dat de nieuwe camper geen gedoe meer geeft....
    Hier is het al lekker fris! Eerste mistdagen achter de rug en hier en daar wat gladheid....dus jullie hebben het goed voor elkaar met die 25 graden! Super genieten dus....