De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Australië

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

23 April 2019 | Australië, Maroochydore

Zo, daar zitten we dan op woensdag 24 april in de camper op de eerste camping in Maroochydore. Dat hebben we in ieder geval gehaald dus de vluchten zijn overleefd ;).

Dan nog maar even terug naar de vluchten. De eerste vlucht duurde iets van 12.15 uur. De eerste 11 daarvan is dochterlief wakker geweest en heeft ze vooral filmpjes gekeken en stickers geplakt. Wel lekker rustig dus ook wij konden een beetje suffen, film kijken en lezen. Dat ging dus best prima. Het laatste uur viel ze ineens knock out in slaap en dat bleef zo totdat we eruit moesten bij de gate. Gelukkig hadden we op Singapore een hotelkamer dus konden we lekker bijslapen. De kleine meid heeft 9 uur slaap gepakt en ook wij hebben lekker bijgeslapen en lekker kunnen douchen. Daarna waren we weer fris en fruitig voor deel 2.

Het 2e deel was een stuk korter: 6.30 uur. Dat scheelt nogal dan zeg. Ook nu heeft dochterlief niet geslapen. Veel te druk met tv kijken en alle indrukken in het vliegtuig. Dat betekende helaas wel dat we ook niet in hey ritme kwamen want we vertrokken zaterdagavond 22.00 uur dus gingen rechtstreeks de nacht in. Om 5.45 uur waren we in Brisbane eindelijk weer op Australische bodem na 5 jaar!

De eerste dag op zondag 21 april hebben we vooral benut om wat bij te slapen. Dat was toch wel hoog nodig voor iedereen. Het was eerste paasdag dus s avonds hadden we wat moeite om iets te eten te zoeken maar uiteindelijk op Queen Street Mall lekker fish & chips gegeten. En toen snel ons bed weer opgezocht.

Easter monday (zo mooi hoe ze dat noemen) zijn we naar de Koala Sanctuary in Brisbane gegaan. Dat betekende een busrit van 45 min dus dat was al heel indrukwekkend voor een meisje wat in Nederland nooit in de bus zit. Kunnen we ook weer afvinken :). Natuurlijk zijn we heel toeristisch met z'n drieën op de foto met een koala gegaan, hebben we super veel koala's gezien, kangaroos geaaid en mooie vogels gezien. Dit was een mooie echte eerste dag! Daarna nog wat in de stad rondgelopen maar het ging regenen dus toen snel ergens gaan eten en weer hop ons bed in. Toch nog wel wat last an de jetlag....

Gisteren was de dag dat we de camper gingen ophalen. De grootste die we tot nu toe gehuurd hebben. Een 6 persoons camper (we hadden een 4 persoons gehuurd dus toch een soort upgrade gehad?) dus lekker ruim. De eerste stop bij dr supermarkt duurde een uur of 3 met boodschappen doen (6 tassen vol en $220 armer.....bijna €150) en lunchen. Toen snel op weg naar de eerste camping. Nou ja snel....De camper ging niet meer van de handrem af. En een ding: dan kun je dus niet weg. Er lekker ook ineens iets los te zitten van een kabeltje. Dus die autogekke man van mij (Toch wel erg handig!) heeft geprobeerd het te maken....zonder succes. Toch maar road assistance bellen dan. En toen kregen we de gouden tip: handrem zo hoog als ie kan omhoog trekken en dan weer naar beneden. En ja...het werkte! Dus we konden via de Steve irwin way naar Maroochydore voor onze eerste camping.

Eenmaal op de camping alles schoongemaakt en netjes ingeruimd. We hebben echt ruimte genoeg dus de 2 tassen konden helemaal leeg en in alle kastjes. De eerste avond koken, altijd leuk als de gas ontsteker het niet doet en je bang bent om met lucifers te werken. Manlief heeft dus 3 weken lang een belangrijke taak :).

Nu is het woensdag de 24e april dus de eerste nacht in de camper zit erop. En hoe is dat gegaan? Nou voor mij in een te krap bed want Tess wilde liever niet alleen slapen.....beetje kreupel dus nu. Er is vannacht onwijs veel regen gevallen (Dat is mooi als het daar ook bij blijft vandaag). We gaan nu eens kijken wat de dag ons verder brengt.

• 24 April 2019 - 03:09

Hellen:

Wat een feest der herkenning! Zelfs de lucifers

• 24 April 2019 - 04:52

Diana :

3 uur boodschappen doen

• 28 April 2019 - 06:24

Ton:

Hopelijk gaat het met de 'pechdingetjes" zoals met de camper snel beter. Verder lekker genieten, en jullie hebben in korte tijd al zoveel gezien en gedaan....