Eerste dag Great Ocean Road achter de rug - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Eerste dag Great Ocean Road achter de rug - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Eerste dag Great Ocean Road achter de rug

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

16 September 2012 | Australië, Port Campbell

Even een korte update via de mobiel met gratis wifi van de camping. Na Adelaide zijn we woensdag met de ferry naar Kangaroo Island vertrokken. Daar twee dageb rondgereden en gelukkig veel wildlife gezien: kangaroos, koalas, echidnas en little blue penguins. Af en toe regende het een beetje maar gelukkig hadden we zon op de mooie uitzichtspunten wat dus mooie foto's opgeleverd heeft. De laatste avond hebben we een tour gedaan om little blue penguins te zien...wow de kleinste penguins ter wereld. Helaas geen grote getalen maar wel supergaaf om te zien! Oh ja en echt een monsterlijk grote kangaroo gezien!

Helaas heeft mijn fototoestel het begeven maar gelukkig hebben we er nog twee bij ons dus slechts een beetje getreurd omdat de nu kapotte camera het verst kon zoomen....iets wat ie nu continue aan het doen.is waardoor je geen foto's kunt maken helaas.

Na Kangaroo Island zijn we richting het oosten gereden en hebben.qe overnacht in Robe. Volgens mij heb ik de camping gezien waar wij die cabin hadden Sonja. We wilden daar ook staan maar eea was al dicht toen wij er kwamen. Gelukkig een mooie andere camping met oceaan view. Misschien nog wel mooier.

Daarna gisteren langs de kust gereden via Mount Gambier naar Portland. Dat is een gebied waar nog net de walvissen zijn rond deze tijd en we hebben ze gezien! Dat leidde wel tot wat vertraging dus lekker in Pprtland overnacht. En sinds gisteren zijn we dan ook weer een grens over gegaan en.zijn we nu in Victoria waar we ook gelijk een half uur kwijt raakten :)

Vandaag dan het eerste stuk van de Great Ocean Road gereden. De ochtend begon met regen helaas maar met de lookouts en bezienswaardigheden was het droog en prikte de zon af en toe door het wolkendek. Morgen op naar deel 2 van deze prachtige route!

• 16 September 2012 - 17:56

Bert:

Hey Chris en Irene,

Geniet van het mooie Aussieleven en ben benieuwd naar het volgende reisverslag.

Groetjes,

Bert

• 16 September 2012 - 22:12

Peter:

Hi Chris & Irene,
    Bedankt weer voor jullie verslag. Wat goed dat jullie ook walvissen hebben gespot. Waren het bultruggen zoals wij in 2010 in Harvey Bay hebben gezien? Ben beniieuwd hoeveel jullie van de 12 ? apostelen gaan zien. Enfin wij horen het wel van jullie. Geniet er van!!
    Groetjes
    Peter

• 17 September 2012 - 10:08

Marijke:

Hoi kids,
    Jammer van het fototoestel. Wel gaaf wat jullie allemaal weer beleefd hebben. Ben benieuwd naar de volgende nieuwe ervaringen. Liefs van ons