Vervolg Great Ocean Road en op naar Melbourne - Reisverslag uit Hobart, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Vervolg Great Ocean Road en op naar Melbourne - Reisverslag uit Hobart, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Vervolg Great Ocean Road en op naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

21 September 2012 | Australië, Hobart

Op maandag de 17de erg blij opgestaan, want bij het naar buiten kijken bleek dat de zon scheen en er redelijk wat blauwe lucht was te zien: hoera na de regen van de dagen ervoor. Na het ochtendritueel snel op weg naar de 12 Apostels, deze wilde we vanzelfsprekend met zon zien en fotograferen. Gelukkig is dat laatste ook gelukt :). Na wat oe's en ah's weer in de camper gesprongen en weer terug gereden in de richting van onze overnachtingsplaats om Loch Ard Gorge te bekijken, deze waren we in verband met de zonwens bij de 12 Apostels maar even voorbij gereden :p. Loch Ard Gorge was ook prachig, veel mooie foto's gemaakt van de zee die op de rotsen beukt en een fontein in de lucht maakt. Super om te zien!

Vanaf de zandsteenkust met steile kliffen kwamen we na wat rijden in een heuvelachtige en beboste omgeving terecht. Erg gaaf die afwisseling, zeker met de uitzichten naar de zee zo nu en dan.

Dinsdag vroeg opgestaan na onze nacht in Apollo Bay, de laatste volledige dag met onze camper :(. Eerst op weg naar het oudste lighthouse van Austalie, maar helaas was de weg afgesloten door een heftig ongeluk. Dit plan dus toen maar laten varen en op weg gegaan naar Otway Fly, een tree-top walk in een regenwoud. Erg indrukwekkend om op 30+ meter hoogte door de boomtoppen te lopen. Na de wandeling hier zijn we het laatste stuk van de Great Ocean Road afgereden om de nacht door te brengen in Torquay. Onderweg kwamen we door Kennett River, word is dar daar veel en eenvoudig Koala's te spotten zijn. Ook wij hebben ons geluk beproefd, en met succes. Na het inrijden van de bewuste weg zagen we ongeveer om de boom de pluizenbolletjes in de boom hangen, slapen of kruipen. Genoeg voor een uur aan nekpijn en veel fotos's.

Helaas brak na onze nacht in Torquay de laatste dag met ons campertje aan. Het was een dag met mooi weer, we hebben dan ook gelukkig nog wat zon mee kunnen pakken op onze tussenstop in Geelong waar we even lekker langs het water hebben gelopen. Daarna toch echt op weg naar Melbourne, met een kleine omweg via een helaas niet echt in bloei staande rozentuin. Ireen houdt van foto's maken van bloemen, dus dit leek ons een mooie plek daarvoor... maar dan moet de tuin natuurlijk wel in bloei staan.... oeps ;). Toch nog wel een paar rozen kunnen fotograferen, dus het was niet helemaal voor niks.

En toen was daar Melbourne, ineens sneller dan we dachten. Zo snel zelfs dat we vergeten waren de camper af te tanken. Toen nog maar even op naar de pomp om vervolgens de camper leeg te halen en met een taxi naar het centrum te gaan. Na enkele weken met de camper nu weer een normale hotelkamer... en dat is toch wel even wennen. We missen de camper wel, zowel qua positieve als negatieve punten ten opzichte van zo'n hotelkamer ;). Maar een ding is zeker: het is ons goed bevallen en er komt zeker nog 1 (of meer dan 1 :p) reis met een campert.

Donderdag hebben we lekker door Melbourne gehobbeld. Het is een erg leuke stad met een mooi contrast tussen de nieuwe hoge gebouwen en oude Victoriaanse gebouwen. We moeten wel even wennen aan de grote stad, na al die weken outback en rustige plaatsjes. Vanochtend erg vroeg op om op het vliegtuig naar Tasmanië te stappen. Helaas regent het hier al sinds de landing, maar mijn gevoel (water of wat dan ook.... ) zegt met dat het morgen stralend weer is. En zo niet, dan toch :)!

Volgende keer weer meer... dan onze roadtrip door het land van de Tasmaanse Duivel, ook wel bekend als Van Diemensland.

• 21 September 2012 - 16:42

Peter:

Hoi Irene & Chris

Jammer dat het weer wat wisselvallig is, maar ja het is daar tenslotte vroeg in het voorjaar. En dan te bedenken dat jullie nu nog een stuk zuidelijker (dus richting zuidpool) in Tasmanie zijn beland. Zal voor jullie duimen voor zonnig weer, maar hou voor alle zekerheid de fleecejacks en de warme dranken maar paraat.
    Hoe danook geniet van deze (voorlaatste) etappe!! Ja,ja de tijd vliegt, nietwaar? Het mooie voor ons, thuisblijvers, is dat het moment waarop wij de foto's gaan zien steeds dichterbij komt. We zien daar echt naar uit en natuurlijk ook naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Maryke & Peter

• 21 September 2012 - 18:38

Diana:

Jongens, wat klinkt het allemaal weer fantastisch....ik had graag inde rugtas meegewild.
    Ben heel benieuwd hoe tasmanie bevalt.....

• 23 September 2012 - 18:23

Marijke:

Hoi jongelui,

Helaas kun je het weer niet bestellen, maar op zo'n lange reis kan het altijd wel een keertje regenen.
    Wel weer geweldige ervaringen opgedaan, zodat wij wij weer mee kunnen genieten tijdens de komende fotosessie(s). We kijken al weer uit naar jullie volgende verslag en wensen jullie nog heel veel plezier en mooie belevenissen toe.

Liefs Gerard en Marijke

• 02 Oktober 2012 - 17:58

Ronald:

Ik had jullie nooit als camper-liefhebbers ingeschat! Benieuwd naar de foto's! :)