Veilig thuis EN EINDELIJK: foto's! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Veilig thuis EN EINDELIJK: foto's! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Veilig thuis EN EINDELIJK: foto's!

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

05 Oktober 2012 | Nederland, Zoetermeer

Zo, eerst maar eens beginnen met de mededeling dat we veilig en wel thuis gekomen zijn! Niet alles op de terugreis is vlekkeloos verlopen, maar we gaan eerst nog even terug naar een week geleden om wat te vertellen over onze rondreis op Tasmanië.

Het vorige verslagje werd afgebroken bij ons bezoek aan Freycinet National Park. We zijn die dag met de 4WD ook wat avontuurlijker gaan rijden door een paar unsealed roads te rijden en een 4WD track. Helaas voor ons werd die laatste ons iets te veel doordat we ineens een heuse waterstroom moesten doorkruisen. Dat ging op zich prima, alleen kwamen er daarna achter dat er na die eerste stroom een tweede lag. Laat die nu veel breder zijn en ook dieper....pffff....na wat heldhaftige acties van Chris die hem doorweekte bergschoenen opleverden hebben we toch maar besloten om terug te rijden. Jammer, maar helaas. De nacht hebben we doorgebracht in Lauceston waar we (nou ja, eigenlijk alleen Chris hoor) 's avonds schoenen hebben zitten drogen met een föhn :). De volgende ochtend waren de schoenen zowaar droog, echt alsof er niets aan de hand was een dag eerder!

Maandag de 24ste hebben we een hele mooie grot bezocht waar ook gloeiwormen leven. Zo indrukwekkend om allerlei kleine lichtpuntjes in het donker te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Cradle Mountain National Park. Het was nogal een bochtige weg, dus opschieten was er niet echt bij. Op een gegeven moment vraagt Chris aan mij: heb je dat gezien? Ik...nee, wat dan? Bleek er een auto langs gereden te zijn met SNEEUW op de motorkap. Vlak daarna kwamen er nog meer auto's langs met inderdaad sneeuw op het dak en/of de motorkap. Het zal toch niet waar zijn? Maar het was toch echt wel waar, tegen 17.00 uur reden wij ook de sneeuw in. En niet alleen langs de weg en hoog op de bergtoppen, nee er viel ook echt sneeuw. De temperatuur ging ook snel omlaag tot 2C!! Hmm....dit hadden we niet echt verwacht! We hadden nog geen accommodatie geregeld voor die nacht en zijn maar bij het eerste het beste gestopt, net voordat de receptie dicht ging. Bleek er nog 1 cottage vrij te zijn, wel een wat luxere maar we kregen een lagere prijs. Prima, doen! Want wat bleek die luxe te zijn: een eigen jacuzzi middenin de woonkamer met uitzicht op de prachtige, besneeuwe, natuur! Wat wil je nog meer? We hebben nog even wat sneeuwfoto's gemaakt en natuurlijk 's avonds heerlijk warm in de jacuzzi gezeten. Dat was echt onwijs genieten!

De 25ste zijn we weer bij Cradle Mountain National Park vertrokken, helaas was het grootste gedeelte van de sneeuw al weggegaan in de nacht. Daarbij was het ook weeer wat bewolkt, desalniettemin hebben we nog mooie foto's kunnen maken. We zijn verder doorgereden naar de westkust om in Strahan te overnachten. Nu heb je een 4WD dus dan moet je ook weer even avontuurlijk rijden. Dus op naar het strand en daar even de auto nog wat viezer gemaakt. Ook via een mooi, maar wel hobbelig, 4WD track naar een prachtig stukje strand gereden en een hele mooie zonsondergang gezien. Dat is dan wel het mooie dat je op dit soort plekken kunt komen waar je met geen mogelijkheid met een gewone auto of camper kunt komen.

Vanuit Strahan zijn we weer richting Hobart gereden. Eerst nog even gestopt bij wat watervallen, die vanwege de flinke regen op echte watervallen leken! Ook nog de andere kant van Cradle Mountain National Park bezocht en wat gewandeld in rainforest. Altijd leuk om mooie foto's van mosbegroeide bomen te maken. 's Avonds heerlijk gegeten bij een restaurant wat bekend staat om steaks die gegrild worden op een houtskoolgrill. Jammie Jammie!

De laatste dag op Tasmanië hebben we Mount Field National Park bezocht. Ook weer mooie watervallen gezien, mooi rainforest en weer sneeuw gezien. Dit keer wel op de bergtoppen en sporadisch langs de weg.

Vrijdag de 28ste moesten we de auto weer inleveren. Even hadden we de 'zenuwen' omdat er toch wel wat krassen opzaten na al die unsealed roads en 4WD tracks. Maar de auto was zo ontzettend vies dat het gelukkig niet zo opviel, dus no worries! Terug met het vliegtuig weer naar Melbourne. Dat ging allemaal prima tot we in de bus naar ons hotel in St. Kilda zaten. Shit zeg.....fototoestel vergeten in het vliegtuig. En aangezien dit het enige nog werkende fototoestel was, brak toch wel de paniek bij ons beiden uit. Helaas zat de bus al op de highway en konden we pas na een half uur rijden, inmiddels bijna bij het hotel, weer terug naar het vliegveld. Daar aangekomen bleek hij gevonden te zijn en konden we weer met de bus terug naar ons hotel. Eind goed al goed dus!

De laatste dagen in Melbourne hebben we niet veel anders gedaan dan wat sights afgelopen, wat gewinkeld en bovenal wat uitgerust en tenslotte ook tassen ingepakt. Melbourne vonden we allebei niet zo'n hele leuke stad, dus tsja, wat moet ik er dan nog meer over vertellen?

De terugvlucht begon afgelopen dinsdag met een vlucht van Melbourne naar Singapore waar we een tussenlanding hadden van 1 uur. Snel even de benen strekken en wat opfrissen en door naar Londen. Beiden vluchten waren niet volgeboekt dus we hebben lekker kunnen slapen doordat er stoelen vrij waren. Al met al hebben we zo'n 8 uur geslapen, dus dat was een goede start. Aangekomen in Londen hebben we nog wat 'problemen' gehad met de security over een gekochte fles rum in Australië. Die Engelsen zijn zo streng en laten je vooral lekker lang in het ongewisse. Gelukkig kon de fles mee en konden wij op de vlucht naar Amsterdam stappen. Het welkom was niet echt geweldig: bewolking en regen. Hè bah! Daarbij kwam nog dat we op de bagageband wel mijn tas aantroffen, maar dat die van Chris er niet was. Kennelijk had zijn tas besloten dat het nog geen tijd was om naar huis te gaan en was hij achtergebleven op Londen. Tassen met een eigen wil....nog nooit van gehoord ;). Gelukkig is de tas gisteren gebracht en zijn dus nu ook al onze spullen weer veilig en wel terug.

Het was een hele mooie, gave, gezellige, leuke, speciale, avontuurlijke, warme en koude, stoere roadtrip! We hebben inmiddels zelf al wat foto's terug zitten kijken en het moet gezegd worden: daar zitten mooie tussen. Nu we dus eindelijk beschikken over een computer waarmee we foto's kunnen uploaden doen we dit ook direct zodat jullie eindelijk eens kunnen kijken wat we nu allemaal gezien en gedaan hebben. Let wel: dit is slechts een selectie van misschien 5% van het totaal :).

We hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen en dat jullie genieten van de foto's!

• 05 Oktober 2012 - 21:20

Caroline:

Welkom thuis! En bedankt voor de mooie vakantieverhalen.
    Jullie verhalen hebben mij nieuwsgierig gemaakt naar het mooie Australië.
    Thnx.

• 05 Oktober 2012 - 21:23

Maryke:

Prachtige foto's !

• 05 Oktober 2012 - 21:36

Peter:

Heb genoten van jullie levendige en beeldende verslagen en uiteraard ook van de telefonische tussenrapportages. De foto's laten o.m. zien hoe jullie hebben genoten van dit avontuur. Wat mij betreft smaken de foto's naar meer en ....... die afspraak staat al, YES !!
    Peter

• 05 Oktober 2012 - 23:28

Jeannette:

De foto's zien er erg goed uit en leuk om ook nog over het slot van jullie reis te lezen. groetjes jeannette