Darwin en Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Darwin en Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Darwin en Kakadu National Park

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

24 Augustus 2012 | Australië, Darwin

Zo, de eerste dagen in Australie zitten erop! En wat waren ze WARM, pff zeg, de overgang van de laatste dag in Nederland is nog nooit zo vlekkeloos geweest naar hier :). Ook hier gutst het zweet van ons af en drinken we ons helemaal het leplazerus aan water, veel water.

De laatste vlucht ging goed, wel een zeer zeer klein rot vliegtuig waar zelfs Irene last had van de toch wel erg krappe beenruimte. En laten we eerlijk wezen, dat komt niet heel snel voor. Eind goed al goed, want we kwamen aan in Darwin en konden direct onze hotelkamer in om een verfrissende douche te nemen en nog wat uurtjes te slapen. Toch wel gek hoor om zo in het donker aan te komen en geen idee te hebben waar je eigenlijk beland bent.

Maandagmiddag en ook dinsdag de hele dag hebben we gespendeerd in Darwin zelf. Vooral veel rondgewandeld, wat heritage sites bezocht en ook een bezoekje gebracht aan de WWI oil tunnels die nooit gebruikt zijn voor het doel waarvoor ze gebouwd zijn. Erg indrukkwekkend om in een tunnel te lopen die 5 meter hoog is waar ze 4 miljoen liter oil konden opslaan.

Woensdag hebben we onze eerste auto opgehaald en zijn we naar Kakadu NP gereden. En jawel, op dag 1 hebben we allebei de ruitenwissers al weer een keer laten gaan terwijl toch echt het knipperlicht aan moest gaan :). De weg naar Kakadu is erg mooi, heerlijk dat weidse uitzicht. In Ubirr hebben we zeer mooie Aboriginal art sites bezocht, prachtig gewoon! Vooral om te bedenken dat ze dat tekenden om verhalen over te brengen enzo. We verbleven in een heus crocodile hotel (check de site van Gagudju Crocodile Holiday Inn en je begrijpt wat we bedoelen). Gisteren hebben we een tour gemaakt naar de Jim Jim Falls en de Twin Falls met een 4WD. Wow, als je ergens dirt roads hebt meegemaakt, was dit het wel. Wat werden we heen en weer geschud, maar we hebben het overleefd. Prachtig om te zien de natuur. Helaas is het natuurlijk dry season dus waren de watervallen niet extreem indrukwekkend qua hoeveelheid water, de omgeving er omheen was er niet minder indrukwekkend door. Het was vooral een klim en klauterroute over stenen, dus de eerste workout hebben we ook alweer achter de rug.

Vandaag dan weer van Kakadu NP terug naar Darwin gereden. Onderweg in KaKadu nog wat meer Aboriginal art sites bezocht en een prachtige lookout over het NP. Heeft mooie foto's opgeleverd die we helaas niet kunnen oploaden hier :(.

Morgen de camper ophalen: spannend!! We hebben er al velen voorbij zien rijden. Meer stories later dus!

• 24 Augustus 2012 - 14:55

Ingrid:

Weeeee, het crocodile hotel! En omg, dat van die ruitenwisser/knipperlicht. Dat zou mij dan weken achter elkaar blijven overkomen. Knap hoor, dat jullie toch maar gewoon goed links rijden! Veel plezier in de camper :-)

• 24 Augustus 2012 - 18:42

Marijke:

Cool te lezen wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben. Het ruitenwisserverhaal is ons bekend uit Nieuw Zeeland. Gisteravond, woensdag, heb ik in ons boek over Australie gelezen welke bezienswaardigheden jullie gingen bezoeken en toen ik dat las kan ik begrijpen dat jullie zeker erg zullen genieten. Fotografeer maar veel zodat wij na thuiskomst mee kunnen genieten.

• 24 Augustus 2012 - 20:18

Peter:

Zo, jullie zijn vanaf de start alweer aardig actief geweest. Maar ik had ook niet anders verwacht, al was het soms weleens afzien (pff, pff) in die hitte, denk ik zo. Je wordt er op die manier misschien wel slanker door. Heb je meteen meer ruimte in je camper haha.
    Succes met jullie camper, laat je alles goed uitleggen en maak notities, lijkt mij wel zo handig, tenzij er een uitgebreide handleiding voorhanden is. Enfin, het zal jullie wel lukken, al blijft toch wel even een spannend moment. Ben benieuwd naar jullie volgend verslag!

• 24 Augustus 2012 - 20:34

Bert:

Hoi Chris en Irene, het klinkt allemaal weer geweldig en ben ook benieuwd hoe de camper gaat bevallen. Hebben jullie al veel sushi op? :) Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Gr. Bert

• 24 Augustus 2012 - 20:49

Ronald:

Zo, dat klinkt erg goed! Let je even op welke kant je de weg op moet draaien? :-)

Succes met de camper morgen en vergeet je Frans-Bauer-armband niet! Geniet ervan daar!

• 24 Augustus 2012 - 22:23

Diana:

Hé I&C, ja fantastisch kakadu...hè? Die jimjim dirt road is inderdaad verschrikkelijk, maar wel mooi. Je moet maar zo denken Als er veel water was geweest dan had je er niet kunnen komen... Klinkt goed allemaal en ben benieuwd hoe de camper gaat bevallen!

• 29 Augustus 2012 - 10:08

Hellen:

Hi Ozzie mates,
    Alles goed daar, wat ben ik jalours als ik eraan denk dat jullie heerlijk in een campertje rondtouren. Heb er zulke mooie herinneringen aan, herinneringen die jullie nu ook voor altijd maken! Super! Hoop dat jullie enorm veel genieten saampies daar in Outback Australia. Enneh niet de verkeerde afslag nemen he op de Stuward Highway...hahaha! Enjoy! Liefs Hellen

• 09 September 2012 - 08:05

Irene En Chris :

Bedankt voor alle reacties! Het rijden gaat helemaal perfect, nergens last van moet ik zeggen, dus dat zal straks dan in NL wel weer gaan gebeuren denk ik zo. De camper bevalt prima, lekker de ruimte nu we goed weten hoe we hem in moeten delen en hij brengt ons overal waar we heen willen, als we zelfs maar rijden ;). Sushi nog niet op, maar staat voor vanavond op het programma Bert! Eerste grote stad pad, dus eerder ook geen kans gehad dus de eerste de beste kans pak ik direct!
    Liefs