Road trip, deel 1 - Darwin to Alice Springs - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu Road trip, deel 1 - Darwin to Alice Springs - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Irene en Chris - WaarBenJij.nu

Road trip, deel 1 - Darwin to Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Irene en Chris

09 September 2012 | Australië, Adelaide

Zo, eindelijk weer een teken van leven!! Sorry voor diegenen die zich misschien afvroegen waar de verhalen nu bleven, maar de internet faciliteiten lieten na Darwin wat te wensen over dus nu in Adelaide zitten we voor het eerst weer eens op internet. Heerlijk hoor om zo 2 weken van de wereld afgesloten te zijn :). Na ruim 4500km gereden te hebben zijn we aangekomen in Adelaide.

Okay, even terug in de tijd dus maar. Uhm.... Darwin dus op zaterdag 25 augustus, de dag dat we de camper op gingen halen. Na een uitgebreide uitleg konden we op pad om eerst eens even boodschappen te gaan doen voor ons zeerkleine maar inmiddels zeer goed vol te stouwen koelkastje. Daarna hop de stad uit, wat makkelijk ging want zo groot is Darwin gelukkig niet. Eerste stop was Adelaide River Crossing voor een crocodile tour. Heel gaaf om de crocodiles gevoerd te zien worden en ze heel hoog te zien springen. We hebben ervan genoten en gelukkig zaten alle armen en benen er nog aan en hadden de crocs ook ons fototoestel niet ingeslikt. Toen was het mijn beurt (Irene) om te gaan rijden, voor de eerste keer met handgeschakeld links. Maar echt, waar heb ik me druk om gemaakt :). Dat ging me echt prima af. Eerste nacht op de camping was in Adelaide River. Dat lijkt dichtbij de croctour te liggen qua naam, maar is toch iets van bijna 80 km verderop. Gezellig pasta gekookt in onze camper en zitten smullen op campingstoeltjes met een veels te laag tafeltje. Oh dit wordt echt heerlijk die weken camperen! Pfff wat was het warm die eerste nacht zeg, 31C in de camper is toch wel errug warm om te slapen. Nou ja, alle raampjes open en GEEN dekbed gebruikt, zelfs geen laken, dan was het best te doen.

De dag erna zijn we richting Litchfield National Park gereden om daar wat watervallen te bezoeken die ondanks de droogte erg mooi waren en waar dus zelf water vanaf kwam. Ook ontzettend grote termietenheuvels gezien. Die zie je errug veel hier, zelfs een indrukwekkend grote van 50 jaar oud en 5 meter hoog. Op naar Katherine waar een paar dagen op een camping wilden verblijven. Hier een hebben we Nitmiluk National Park bezocht, weer een wandeling bij een waterval en hebben we een tour gedaan in Katherine Gorge. Daar gingen we met wel 3 verschillende boten in want in de gorge kun je wel steeds verder komen maar moet je dus een stukje lopen omdat de boot dan niet verder kan door het lage water en de rotsen. Dat was een erg mooie tour. Op het eind hebben we ook nog even gezwommen. Ik moet zeggen dat ik moed moest verzamelen en dat helaas de stenen wat glibberig waren waardoor ik ineens in het toch wel een beetje koude water lag.....ach inderdaad na een paar minuten is het een stuk minder koud en zelf stiekem wel een beetje lekker. Hier werd het 's nachts ook ineens zo koud dat we er wakker van werden en toch echt het dekbed gebruikt hebben. Toch wel lekker dat we het hebben dan hoor. Speciaal voor Chris hebben we ook lekker gebbqd hier op de gratis gas bbq van de camping.

Na Katherine zijn we op woensdag 29 augustus verder naar het zuiden gereden. Inmiddels was het 's ochtends al erg fris aan het worden: we werden wakker met 14C om 07.00 uur! Toch wel koud ja. Dit was de dag van de eerste grote lange dag autorijden. In totaal hebben we 817km gereden helemaal naar Wycliff Well. Onderweg een heel verschillend landschap gezien, bosbrandje en gestopt bij van de typische roadhouses waar je soms nog niet dood gevonden wil worden: snel doorrijden dus! Zoals gezegd gestopt dus in Wycliff Well, wisten wij veel blijkt dit de UFO hoofdstad van Australie te zijn. Lekker gegeten in het roadhouse behorende bij de camping en lekker nieuwsartikelen zitten lezen over alle UFO sightings......

De Devils Marbles stonden ook op het programma om te bezoeken, een soort van granieten bollen bij elkaar. Heel vreemd weer, maar wel weer heel mooi. De tweede dag met flink wat km's was naar Alice Springs, 'slechts' 451km dus dat viel eigenlijk wel mee met de dag ervoor. Aangekomen in Alice Springs direct naar de camping die we 's ochtends geboekt hebben. We hadden vernomen dat dit een van de mooiste campings van Ozzie is en dat is het ook echt wel zeg. Een hele mooie, ruime en beschutte plek en zeer nieuwe douches en wc. Hier kunnen we de week die we er staan wel doorkomen!

Natuurlijk moest er een keer echt Australisch gegeten worden dus zijn we naar Overlanders Steakhouse gegaan in Alice Springs voor een diner met camel, emu, kangaroo en crocodile. Het smaakte weer heerlijk. En zo fijn om te merken dat er sinds ik er 9 jaar geleden ben geweest geen verandering heeft plaatsgevonden en je nog steeds een vlaggetje van het land waar je vandaan komt op je tafel komt te staan! Heerlijk van die tradities.

Vrijdag de 31ste was de eerste volledige dag in Alice Springs. We hebben eerst het reptile centre bezocht. Heb ik 9 jaar geleden ook gedaan en was wederom weer erg leuk om de dieren te voelen en aan te raken. En jawel, Chris heeft EINDELIJK ook eens een slang om zijn nek gehad!! Hoewel hij er nog 3 op me achterloopt...:) Het was hier wel ineens een stuk frisser in de middag: een korte broek en hemdje kon echt niet meer vanwege de wind, dus maar een langere broek aan zelfs een vest. Kom op zeg!! En dat na al die tropische temperaturen in het noorden is het toch wel even wennen.

Okay, voor het eerste deel houden we het even hierbij. Deel 2 volgt hopelijk ook nog vanuit Adelaide met de road trip van Alice Springs naar Adelaide en natuurlijk een verslagje van de tour die we in Alice Springs gedaan hebben naar Uluru, Kings Canyon en The Olga's!

Helaas is het weer niet gelukt om foto's toe te voegen.....die komen dus nog wel een keer!

• 09 September 2012 - 08:58

Marijke:

Cool reisverslag, dit is echt waanzinnig! Kunnen niet wachten op veredere reisverslagen. Ga rustig verder met genieten en lieve groetjes van ons!!

• 09 September 2012 - 09:17

Ingrid:

Hihi.. moest zo lachen bij dat stukje waar Chris drie slangen op je achterloopt... :-) Was even helemaal bij jullie, terwijl ik het verslag las. Heerlijk, geniet ervan!

• 09 September 2012 - 10:06

Peter:

Hi Irene & Chris. Het is weer erg leuk om te lezen hoe jullie genieten, al hadden we dat via de telefoon ook al gehoord natuurlijk. Jammer van die foto's, verdorie. Hopelijk lukt het de volgende keer wel. He Chris laat je niet stangen hoor met die slangen, gewoon de volgende keer er 3 tegelijk om je nek hangen en daarna nog een koala en een kangoeroe op schoot en je staat quitte.
    Veel plezier! Zie uit naar een volgende verslag!

• 09 September 2012 - 13:15

Jeannette:

Erg leuk om jullie reisverslag te lezen, keep up the good work. Nog UFO's gezien in Wycliff Well?
    Ik was als tiener erg bang van slangen (mijn ouders woonden toen in de tropen) totdat ik in Kenya eerst een paar kleinere slangen had vastgehouden en daarna een python om mijn nek heb gehad, vanaf toen was het over.
    Vandaag prachtig weer in Holland met temperaturen tegen de 30 graden. Nog even lekker nazomeren dus hier voordat de echte herfst begint.
    Heel veel plezier en geniet ervan! Veel liefs en groetjes!

• 09 September 2012 - 15:48

Ronald:

Wat een mooi verslag! Het lijkt inderdaad bijna alsof je er zelf bij bent als je het zit te lezen! Geniet ervan daar, maar dat zit zo te horen wel goed!
    O ja, mensen die slangen om hun nek hangen zijn levensmoe dus Chris, laat je niet stangen :-)

• 09 September 2012 - 19:54

Caroline:

Hallo daar,
    Crocs en slangen. Spannend! Al slang gegeten?
    Kangoeroe op schoot? Hebben die niet van die enorm grote ...........voeten?
    Het zijn weer geweldige verhalen om te lezen.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgend reisverslag.
    XX

• 10 September 2012 - 02:06

Dewi:

Hello Down Underzzzz!

Ik heb ook eindelijk de "laat-eens-wat-van-je-horen" knop gevonden. Heerlijk jullie verhalen te lezen, ik geniet ervan. Bedankt voor jullie anzichtskaart - heb 'm gisteren gekregen. Top! En ja euh, stuur nou es die foto's door, joh! Anders geloof ik toch niet dat je er echt bent! ;-)

Geniet lekker en ik volg jullie!!
    xxx Dewi